22 Eylül 2012 Cumartesi

22 Eylül 2012

Eylül ayından çıkmadan 2. kez 30 ml formik asit uygulamasını yaptım.İlk uygulamamda ölen varroa miktarı çok değildi.
 Bu sefer kullandığım ıslak mendilin lifleri daha emici.Arılığa gelene kadar asiti emmişti.Geçen uygulamada bu kadar emmemişti.
 Strafor kovana formik asiti verince arılar dışarı çıktılar. 30 dk gözlemledim.Geçmiş uygulamamda asit buharlaşması çok olunca kovan içinden çıkan arılar asitten yanmıştı. Bir anda kovan önü yanmış ölü arılar kaplamıştı.30 dk içinde böyle bir durum olmadığı için müdahale etmedim.

 2012 sezonunda 1 adet propolis trapından topladığım propolis miktarı. Derin dondurucuda bekletip sonrasında kazıma ve trapı bükerek topladım.Trap hemen ısınmaya başladığı için propolis yumuşuyor.Bu yüzden 3-4 kez dondurup,kazıma ve bükerek toplamaya çalıştım. Ev ortamında biraz zor oluyor. Daha çok trapta nasıl olur bilemiyorum. Topladığım propolisleri ekstrakt yapmak için uğraşacağım.
 Bahçeden son incir hasatını yaptım.Yağmur yağdığı için bundan sonra incirler bozulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder