1 Eylül 2012 Cumartesi

01 Eylül 2012

Bal hasadı sonrası verdiğim peteklerin kontrolü ve kışlık bakımın ilk hamlesi olan formik asit uygulaması için bugün arılığa gittim. Önce strafor kovanın kontrolü ile başladım. Bal stokları ve yavru atımı gayet iyi.
 Son çerçeveyi kabartmış biraz da bal stoklamıştı. Formik asit uygulaması için çerçeveyi çıkarmak zorunda kaldım. İleriki günlerde diğer koloniden fazla olan ballı çerçeveyi buraya transfer ederim.Beslemeye devam ettim.
 Hasadı yaptığım koloni balı süzülmüş tüm çerçeveleri temizlemiş.Propolis trapını kaldırdım.Derin dondurucuya koyup sonrasında biriken propolisleri toparlayacağım.
 Besleme fazla gelince hemen dalak yapmışlar.

 Üst katta sağdan ilk çerçevede bal + yavru var.Formik asit uygulamasından sonra alt katta alıp sıkıştırma operasyonuna başlayacağım.Alt katta bal durumu iyi. Bal fazla olsa da arıyı sıkıştırmamak bana geçen sene  koloni kaybı yaşatmıştı.
 Bahçede bulunan incirlerin bir kısmını toparladım.Bir parti daha alırım kısmetse.
 Eve nakil esnasında zarar görmemeleri için bu şekilde bir ambalajlama yaptım.
 Bahçeden toplanan elmalar.Fakat hepsi kurtlu ve zarar görmüş durumda.İlaçlama yapmadığım için elmaları yemek kısmet olmuyor.
 Bende yere düşeceğine toplayıp sağlam olan kısımlarından elma sirkesi yapmaya karar verdim. Bakalım olacakmı ? Kısmet.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder