4 Aralık 2011 Pazar

04 Aralık 2011

Yaklaşık 1 aydır kolonileri kontrol etmedim.Bunda en büyük etken hava sıcaklıklarının 10-15C civarında seyretmesi idi.Bu hafta sıcaklıkların gündüzleri 15C üstünde seyretmesi nedeniyle arı uçuşu olabileceğini düşünerek arılığa gittim.Bütün kolonilerin uçuşta olduğunu ve polen taşıdıklarını gözlemledim.Çekmeceler de ölü varroa çok azdı.Damlatma usulü oksalik asit uyguladığımdan hava sıcaklıklarının düşmesini ve arıların gündüzde salkım halde kalmasını bekleyeceğim.Umarım bahara kayıpsız çıkarım.
Arı uçuşları devam ediyor.

Bahçeden topladığım narları nar ekşisi olarak değerlendirdim.Bundan sonra da narı yemek yerine, nar ekşisi olarak değlendireceğim.Nar ayıklama aleti olmaz ise ayıklamak çok zaman ve emek istiyor.




Posadan da epey nar suyu çıkıyor.

Çıkan suyu çok koyu yapmadan (1/3 nü buharlaştırarak ) yaklaşık 50 -55 dk kaynatım.

Sonuçta 4 kavanoz nar ekşisi elde ettim.Herkese tavsiye ederim.







2 yorum:

  1. Salih bey Selamlar,
    Bu yıl hava şartları çok değişik oldu ve bizlerde yılın son Varroa mücadelesini uygulama zamanı seçiminde baya zorlanmış olduk.
    Siz de en uygun zamanı yakalarsınız inşallah ve kayıpsız bir kış geçirirsiniz.
    Nar ekşisini çok severim onun için mutlaka sizin önerdiğiniz gibi deniyeceğim,bizlerin buradan aldığımız nar ekşileri doğal değil sanırım onun için kendimiz sizin paylaşımınız gibi doğal üretir isek daha iyi olacağına inanıyorum.
    Paylaşımlarınız için teşekkürler,
    Selamlar Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Mehmet bey.
    Bu sene hava şartları oldukça değişik geçiyor.Geçen sene bu zaman da oksalik asit uygulaması yapmıştım.
    Nar ekşisini yapmanızı tavsiye ederim.Piyasa satınlanlar glikozlu olduğu için koyu kıvamda oluyor.Yapmış olduğum nar ekşisinin tadı dakikalarca damağımdan gitmedi.
    Kolay gelsin.
    Selamlar.

    YanıtlaSil