23 Ekim 2011 Pazar

22 Ekim 2011

Bu hafta ,gelecek sezon için Apimaye firmasının ürettiği körükten temin ettim.Körük ana gövdesi monoblok.Kaynak yeri yok.Ayrıca asma yeri var.
Kullandığım körük ile arasında en büyük farklardan biri kafa yapısının bombeli oluşu,diğeri taban hava ızgarası.Kafanın bombeli olmasının sebebi, körük içinde hava dönme hareketi kazanarak dışarı kıvılcım çıkması engelleniyor.Bendeki körükte metal delikli filtre vardı.Belli zamanlarda katran oluştuğu için tıkanıyordu.Taban hava ızgarası direkt havanın eşit olarak tabandan çıkmasını sağlıyor.Yeni sezonda kısmetse kullanacağım.


Arılarım hava şartlarından dolayı salkımda olduklarını gözlemledim.Hiç uçuş yoktu.Apimaye firmasından temin ettiğim Feed-bee'nin polenli kekinden tüm arılarıma takviye olarak belli miktarlarda verdim.İçine ayrıca Apidas ürünü koydum.Böylelikle arılarıma az da olsa polen takviyesi yaptım.Bal stokları iyi olduğu için evde yaptığım kekten vermedim.Haftaya hava durumuna göre kek takviye yapacağım.


Apidas 25ml lik şişelerde satılıyor.Sonbahar ve ilkbaharda kullanılması tavsiye ediliyor.Mantar,bakteri ve virüslerin yol açtığı enfeksiyonlarına karşı arılarımı bir ölçüde olsa kuvvetlendirmiş oldum.


Az da olsa arılarıma polenli besleme yaptım.Haftaya sonuçları göreceğim.

Salkımdan çıkan bir arı hemen kekin tadına bakmaya başladı.






Bu sene bahçemden topladığım ürünler.Geçen seneye göre biraz artış var.




4 yorum:

  1. Yeni körüğünüzü güle güle kullanın,hayırlı olsun.Kayıpsız kış sezonu geçirmeniz dileklerimle.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim İlhami bey.Tüm bakımlarını yaptım,stoklarını tamamladım.Kısmet artık.Umarım hepimiz kayıpsız olarak kışı atlatırız.

    YanıtlaSil
  3. Sayın Salih Gülgün:

    Arılara hep yabancı malzemeler veriyorsunuz.
    Gürcü malı ilaç.
    Herhalde Balkan ülkelerinden polenli şeker ekmeği yazan kek veriyorsunuz.

    Bakalım sonuç nasıl olacak?
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
  4. Geçen sene bazı koloniler hatalarımdan dolayı zayıf kalıp kışı çıkaramadı.Bulunduğum bölgede flora zayıf.Bu sene kolonilerimi kuvvetli tutmaya çalışıyorum.Kullandığım ürünlerin etkilerini bende merak ediyorum Murat bey.

    YanıtlaSil