18 Eylül 2011 Pazar

18 Eylül 2011

Varroa mücadelesinin sonuçlarını kontrol etmek için bugün arılıktaydım.Bazı kolonilerde asit tam buharlaşmıştı.Diğerlerinde dibinde yaklaşık 10ml kalmıştı.Buharlaştırmayı kolaylaştırmak için pamuk kullanmıştım.Fakat ıslak mendillere göre emiciliğini kaybediyip buharlaşmaya tam manası ile yapamıyor.Bende kutuların ağızlarını açarak kalan asitinde buharlaşmasını sağladım.Yinede varroa mücadelesinde oldukça iyi sonuç aldım.
Bu hafta kek ile beslemeye devam ettim.Tüm kolonilerde bal stoku oldukça iyi.


Strafor ruşetlerde bal stoku tüm çerçeveleri kaplamış durumda.Yumurta atımı olmadığını görünce, ana arı ölmüş olabileceğini düşünerek kontrol ettim ve sağ olduklarını gördüm.

Plastik şişe sığmayınca ilaç şişesi kullandım.Yukarıda bahsettiğim gibi şişede formik asit olduğu halde pamuk asiti emmemişti.Uygulamaya devam ettim ve kek ile besleme yaptım.


Diğer kolonideki tabladaki ölü varroalar.



Diğer bir uygulamam olan propolis tuzaklarında son durum resimdeki gibi.Propolis tuzaklarını asit uygulaması bitince üst kattan alt kata koyduğumda daha iyi verim alacağımı düşünüyorum.



Bahçemde bulunan incir ağacından bugün hasat yaptım.


Geçen yaz topladığım biber tohumlarını ilkbaharda evde filizlendirmiştim.Temmuz ortasında bahçeye ekebildiğim filizler ancak bu zamanda çiçek açmaya ve biber vermeye başladı.Tüm filizlerden biber almam imkansız ama belki birkaç tane tatma fırsatım olur umarım.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder