27 Eylül 2011 Salı

27 Eylül 2011

Kış yaklaşırken kolonilere bakımları aksatmadan devam ediyorum.Özellikle besleme konusuna ayrı bir önem veriyorum.Varroa ile mücadele de olmazsa olmazlardan.Hafta içi kekle besleme yaptım.Bal stokları oldukça iyi olduğunda kek miktarını sınırlı tutuyorum.Bu haftaki keke ayrıca organik bir ilaç kattım.Kışın arıların hastalıklara dirençli olmasını sağladığı gibi ilkbaharda ana arının yumurta atımını hızlandırıyor.Şimdilik bana kış tarafı lazım.


Strafor ruşetlerde durumlarda oldukça iyi şimdilik.Hafta sonu kesinlikle bütün kolonilerde ikinci formik asiti uygulayacağım.Ekim ayında hava sıcaklıklarının düşmesi geçen sene sorun yaratmıştı.Sonuçlara göre gerekirse üçüncü uygulamayı da yapabilirim.



Propolis tuzaklarında istediğim gibi sonuç daha alamadım.Zira tuzaklar kovanların 2. katında olması ve arıları yoğun olduğu 1. katla direkt temas etmemesi nedeniyle arılar kaplama işlemini yapmıyor.Halbuki bazı kolonilerde propolis kaplama öyle yoğun ki besleme tablası yapıştığı için zor kaldırıyorum. Uygulama yaptığım 2.katlı kovanlarda katlar alındı ve tuzaklar direk 1. katta kondu.Ayrıca besleme tablası konmadı.Sonuçlarını hafta sonu göreceğim. Katlarda bulunan kabarmış petekleride geçen seneki gibi polen kontrolü yapıldıktan sonra büzgülü çöp torbalarına koyarak gelecek sene için sakladım.Ayrıca kekik serperek kelebek ve diğer böceklerin gelmesini engellemeye çalıştım.Kabarmış petekleri saklarken siyah olanlarını eliyorum.


Diğer propolis tuzağı.Bakalım hangisi daha randımanlı göreceğiz.Kek ile beslemede yaptım.


Genel görünüm.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder