12 Eylül 2011 Pazartesi

11 Eylül 2011

Bu hafta sonu öncelikle vermiş olduğum tüm şerbetin bittiğini gördüm. Açık ve kapalı yavru kontrol ederek ana arının varlığını teyid ettim.Zira geçen sene hasat esnasında bir anayı öldürmem ve sonrasında fark edememem koloni kaybına sebep olmuştu. Kontroller bitince formik asit uygulaması yaptım. 2010 yılında formik asit uygulamasını Ekim ayında yaptığımdan tam buharlaşma elde edememiştim.Formik asit şişelerine her zamanki gibi 30 ml asit koydum.Buharlaşma sağlaması için bu sene pamuk tercih ettim.Eğer sorun olursa ıslak mendillerden kullanacağım.


Strafor ruşetlere de asit uygulaması yaptımbu kolinde plastik şişeler sığmadığı için cam ilaç şişesi kullandım.

Bu ruşette problem yaşadım.Besleme kabına dalak yaptıklarını görünce ilave temel petek verdin.Ruşette yer kalmadığı içinde şişeyi asamadım.Bende strafor bardağı keserek resimdeki gibi bir uygulama yaptım.Sonuç arılar ve benim için felaket oldu.Arılarda ciddi kayıplar yaşamaya başladım.Hemen müdahale ettim ve asidi elim eldivenli iken tutup attım.Ama asit bir şekilde eldivene bulaştığını ertesi gün parmaklarımın derileri yanıp soyulduğunda anladım.Asit buharı eldivenin içinde kalmıştı.Parmaklarımın yanma sebebi bundandır.



Her sene arıcılık ile ilgili birşeyler deneyip öğrenmeye çalışıyorum.Bu sene propolis üretmeye çalışacağım.Apimaye firmasının getirdiği ve burda ürettiği 2 ürünü deneyeceğim.

Bu tuzak Lega marka olup,buzdolaplarında kullanılan plastikten üretilmiştir.Esnek olması dondurucuya kıvırılarak konmasını sağlamakta.
Tuzak altına çıta konarak yükseklik sağlanmaktadır.




Diğer tuzak yine aynı malzemeden Türkiye'de üretilmektedir.Piyasadaki diğer malzemeye göre oldukça esnek olup aynı İtalyan marka gibi rulo şeklinde katlanabilmektedir.Sonuçları ileriki haftalarda göreceğim.


Kovana konmadan önceki görüntüler...





Dalak yapan ve sonrasında asitte mahruz kalan ruşetim.
Tüm kovanlarımda bal stokları gayet iyi.Ben genede beslemeye devam edeceğim.






Aşırı asite mahruz kalan kolonide ertesi gün ana arı kontrolü yaptığımı belirtmiştim.Ana kaybı yaşamadım çok şükür.İlk defa işaretleme yaptım.Acemelik olduğu için biraz zorlandım.Haftaya bir numaranın düşüp düşmediğini kontrol edeceğim.



Kovan tekrar kendine gelsin diye kendim yaptığım keki verdim.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder