4 Eylül 2011 Pazar

04 Eylül 2011

Uzun zaman sonra tekrar yazabilme fırsatı buldum.2011 sezonu benim için hiç iyi gitmedi diyebilirim.Arılar ile yaşadığım yer sorunu nedeniyle 1 kolonim hatam sonucu sönmüştü.2 koloni de zamanında net müdahaleler yapamadığım için oğul vermek suretiyle bölündü.Ayrıca arılarımın bulunduğu yeni yerde ekili alan olmaması bal miktarını oldukça etkiledi. Yine de yaklaşık 7 kg kadar bal alabildim. Ayçiçeği olmamasından dolayı balın tadı geçen seneye göre epey farklı.Her iki balı da deneme fırsatı bulanlar,bu senenin balını daha iyi olduğunu söylediler. Artık seneye bu bölgeden daha verimli hasatlar yapmaya çalışacağım.
Bu sene hasattan elde ettiğim bal.
Kış bakım çalışmalarına başladım.Bal hasatından sonra tüm kolonilere 3-2 şerbet verdim.Haftaya formik asit uygulaması yapacağım.
Strafor ruşetlerden en gelişmiş olanı termo kovana aktardım.Diğer strafor ruşetlerdeki kolonileri de ileri ki haftalarda aktaracağım.


Plastik şerbetlikle 3-2 şerbet verdim.Bal stokları gayet iyi.Kışa kadar şerbet,kek vermeye devam edeceğim.




Tavuklarıma gelince ;

Yumurta yeme şansım oldu.Fakat yaşadığım olaylar yüzünde bu hobimi bıraktım. Tavukları köpekler,civcivleri de gelincik teker teker yemesi beni bu hobimden soğuttu.Şimdilik yapmayı düşünmüyorum.
Yılbaşında koyduğum yumurtalardan çıkan civcivlerimin bana 7 ay sonra vermiş olduğu yumurtalar...

Kümesin ön kısmına bahçe yaparak kümesi geliştirmiştim.

İçlerinden bazıları köpekler tarafından yendi.Horoz dahil.


Tavuk beslemesinde buğday,arpa,çok az miktarda kırık mısır,pirinç,kırmızı mercimek kullandım.Arada sırada yeşilliklerle takviye edildi.


Köy yumurtasından çıkan 17 adet civciv.Bunların hepsi gelincik tarafından yendi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder