20 Haziran 2011 Pazartesi

19 Haziran 2011

Uzun zamandır kolonilerin durumu hakkında yayın yapamadım.Kolonilerim şikayet sonucu yerlerinden kaldırılıp kanola tarlasının bitişiğine kondu.Bal akımı tüm kovanların gelişmelerine olumlu yönden etki etti.Zamanında kat atılamaması nedeniyle bazı çerçeveler alınıp strafor ruşetlere kondu.Tabii bu uygulama da bal akışının olması sebebiyle kovanların gelişimi durdurmadı.3 kolonide ana arı memeleri oluşmuştu bile.Nakil öncesi bir koloni sanırım oğul verdi.Kadro azaldığını gözlemledim.
Kolonilerimi 1 ay sonra yeni yerlerine nakil ettim.Bu nakil esnasında favori kolonimi kaybettim.Kaybetme sebebim; kovan kapağının kapattıktan sonra yoğun nüfus nedeniyle kovan iç sıcaklığının artması ,tüm balların erimesi ve arıların yanması olarak düşünüyorum.Böylelikle nakillin nasıl yapılacağını da acı bir şekilde öğrenmiş oldum.

Yeni yerlerinde ilk kontrolümü yaptım.Ana arı kayıpları nedeniyle strafor ruşetlerden aldığım arısız yumurtalı çerçeveleri kovanlara verdim.
Strafor ruşetlere kabarmış petekler verdim.Ana arılara yumurta atma alanı oluşturmuş oldum.




Kovanlarımın nakillerini yapan,bahçesine konmasına izin veren Apimaye Arıcılık firması sahibi Emre Yıldırım'a teşekkür ederim.

Kuluçka makinamda çıkımlar oldukça azaldı.Red rhode island ( sarı renkli) yumurtadan çıkamayınca ellerimle çıkardım.8 yumurtadan tek ve özürlü çıkım olması makina sıcaklık ayarlarının gözden geçirme ihtiyacı doğdu.Firma yetkilisi Ayhan beyle görüşüp sıcaklık kalibrasyonu 0,4 C arttırıldı. Tek civcivim yetiştirme kutusunda durumu kötülüşünce pazardan 2 civciv aldım. Şimdilik durumu resimdeki gibi.















2 yorum:

  1. Salih Bey
    Koloni kaybına üzüldüm. İnşallah telafi edersiniz. Nakil esnasında telef olan koloni termo kovanmıydı?

    YanıtlaSil
  2. Evet termo kovandı.Nakil esnasında suç bende.

    YanıtlaSil