28 Mayıs 2011 Cumartesi

28 Mayıs 2011

Bu haftada yer sıkıntısı devam ediyor.Kovanları koyacak uygun bir yer bulamadığımız için kanola tarlası yanında konaklamaya devam ediyoruz.Geçen hafta sıkışan arılardan aldığım petekleri strafor kovanına aktardım.Boşalan yerlere yeni temel petek verdim.Kanoladan bal gelişi yavaşlamıştı.Bu hafta tamamen durmuş.Kovanlarda sıkışma geçen haftaya göre daha az.Müdahale yerinde oldu ama bu şekilde gidersek balda alamayacağım.
Oğul kovanında geçen hafta ana arı memesinden ana çıkmış dolanıyordu.Ben olmadığını sanarak diğer güçlü bir kolonimden yavrulu bir çerçeve(resimde ortadaki plastik çerçeve) verdim.Son anda anayı gördüm ama çerçeveyi almadım.Sonuç olarak anayı kesip yavrulu çerçeveye 2 adet meme yapmışlar.Kesilen anada yavru atmış halbuki ama benim hatam.

Yeni aldığım kolonilerden biri.Soldaki son çerçeveyi geçen hafta koymuştum.%70 kabartmışlar.
Geçen seneki favori kolonimde 10 çerçeve arı kaplanmış durumda.Boş olarak verdiğim temel petekli çerçeve kabarmış hatta kanola balı doldurmuş.Bu koloniden ana arı üretemedim.Zira düzen bozulunca sıkışmaları önlemek için strafordan yapmış olduğum ruşetlere her koloniden çerçeveler aktardım.Ruşetlerde hangi kolonin anası olacağını bilmek imkansız.

Diğer yeni aldığım koloni.Bu koloni diğerine göre biraz daha ilerde.

Geçen hafta kolonilerden aktarma yaptığım strafor ruşetlerden biri.Diğer 2'si başka bir yerde olduğundan ve Levent bey kontrol ettiği için bakmadım.
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder