22 Ağustos 2010 Pazar

22 Ağustos 2010

Yaz tatilim nedeniyle arılarımdan 2 hafta uzak kaldım.Bu arada ayçiçekleri iyice kafalarını bükmüş.Bakalım bu ilk hasadımda nasıl bir sonuçla karşılacağım.

Bal hasadına başladık. Bu konuda tecrübesiz olduğum için yardım aldım.
Geçen seneki kovanlarımdan ilki ile başladık.Birçok çerçevede bal var fakat ana arı yavru bastığı için bu çerçeveleri hasad yapamadım.
Az miktardaki yavru olan çerçeveleri aldım.Bu çerçevelerde polen miktarı epey fazla.

Bu çerçeveyi aldım.

Oğul veren 2. kovana geçtik. Bu kovanda sadece kendine yetecek kadar bal vardı.Ana arı üretmek için koyduğum çerçevede ne bal neden arı yumurtası vardı.Bu kovana gelecek hafta acilen şurup vermem gerek yoksa kışı çıkaramaz.
3. kovana geçtik.Bu sene yeni aldığım kovanım.Üst katından çerçeve alamadım.Birçok çerçevede oldukça fazla yavru vardı.Ana arı iyi yumurta atmış.Bu çerçeveleri gelecek hafta yada ondan sonraki hafta almayı düşünüyorum.Belki ana arı yumurta atmasın diye ana arı ızgarasıda koyabilirim.Seneye bu kovana daha önceden ana arı ızgarası kullanmak faydalı olacak sanırım.Geçen sene ana arı ızgarasındaki tecrübesizliğim nedeniyle ana arı üst katta kalmış ve kovan bitme durumuna gelmişti.Sonrası yağmalama olmuştu.

Bu çerçeveyi almadım.Alt kısım da oldukça fazla yumurta vardı.


3. kovanın alt katından birkaç çerçeve aldım.Kovan düzenlenmesini artık gelecek haftalarda yapacağım.
4. kovan olan oğul kovanı iyi çalışmış ama bana birşey çıkmadı.2 hafta sonra tekrar bakacağım.Bazı çerçevelerde yavrular fazla olduğu içinde almadım.
2010 senesinin ilk hasadında tam dolu olmasada toplam 8 çerçeve bal aldım.Geriye tahminim 6-7 çerçeve daha kaldı.Bunları da 2 hafta sonrasına bıraktım.
Bal süzme makinam yurt dışından gelmemesi nedeni ile eve gelince ilk işim kapalı arı gözlerini kurdan vasıtasıyla bozmak oldu. Daha sonrada streç nylon ile kapatıp buzdolabına koydum.Polenli bölgelerin kurt yapmaması için bu uygulamayı yaptım. Makina geldiğinde 1 gün önceden buzdolabından çıkarıp diğer çerçevelerle birlikte kısmetse süzme işini halledeceğim.






































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder