29 Ağustos 2010 Pazar

29 Ağustos 2010

Geçen hafta hasadını yapmış olduğun 8 çerçeve balı bu hafta süzme imkanı buldum.Bana yardım eden Hüseyin Balkaya'ya teşekkür ederim.

Tüm petekleri streç nylonlamıştım.3 petekte mum güvesi oluşmuştu.Bunlar temizlenip ballar süzüldü.

Süzme anı...
Plastik çerçeveli peteğin üst kısmının sırları alınırken,

Süzülmüş balın elekten geçirme anı,

Cam kovanoza süzülen balları koydum.Takribi olarak 5-7 çerçeve daha bal alabileceğimi düşündüğümden şimdilik bu şekilde saklayacağım.Kısmetse diğer balları süzdükten sonra çevreme dağıtacağım.

Soldaki kavanozda 7 kg, sağdakinda 2 kg bal var.

Süzme işini bitirip süzülen petekleri arıların yalaması için bugün arılığa gittim.Ayçiçekler toplanmaya başlanmış,tarlaların bir kısmının sürülmüş olduğunu gördüm.
Arılıkta öncelikle ana arı üretim kovanını açtım. C ve D gözü iptal olmuş.Arı yerine kelebeklerin yuvası olmuş.

Bozulan petekleri kesip attım.Seneye tekrar kabartıp ana arı üretmeye çalışacağım.
A kolonisi yaşamaya devam ediyor.Nüfus durumu iyi.Fakat sadece 2 çerçeveyi kaplamış durumda.3-2 şerbet verdim.Kışa kadar beslemeye devam edeceğim.

Oğul veren koloninde durumu pek parlak olmadığından 2 şerbetlik takıp, 1 lt 3-2 şerbet verdim.Bu kolonin anasınıda ilkbahar da değiştireceğim.Diğer bir seçenekte A kolonisinin anası ile yer değiştirebilirim.

Bu sene aldığım koloni balları sırlamış.Nektar olmadığı için sırlama bitmiyor.İlk hasadımın 5 çerçevesini bu koloniden aldım. Bu kolonin anasından üretmem gerek. İlk üretimler öldü.Kısmetse seneye artık.
Arılığa geldiğimde bu kovanın önü diğer kovanlara göre oldukça kalabalıktı. Geçen sene yaşadığım acı tecrübe hemen aklıma geldi.Yağmalama durumundan şüphelendim.Ama kovan girişinde bal damlacıklarına rastlamadım. Belki de yavru uçuşu yapılıyor olabilir. Hafta içi kontrol edeceğim. Kapatmış olduğum giriş delikleri bir şekilde gene açılmış. Bu sefer doğalgaz bantı kullanarak delikleri kapattım. Bunuda açarlarsa başka bir çözüm bulacağım.





















































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder