27 Aralık 2013 Cuma

27 Aralık 2013

Bloğumda yayın yapmayalı tam 8 ay olmuş.2013 yılı benim için oldukça kötü geçti.Kayıtlarıma göre sezon 17 Mayıstan itibaren olumsuz olarak değişmeye başlamış.  
Koloniler 2. kata çıktıktan sonra hızla gerilemeye,stoklarını tüketmeye başladı.Fakat bu tür bir sezon yaşamadığım için bal alma sezonuna kadar bekledim.Bugün baktığımda bal alma düşüncesinden vazgeçmem gerektiğini düşünüyorum.Sabit arıcılıkta mevsim şartları kötüleşince,çevrede ayçiçek gibi ekili alan olmaması arıların nektar getirmesini imkansız hale getirdi.
Mayıs ayı başında polen makinasını takarak polen toplamaya başlamıştım.İlk 17 günde gelen polen miktarı geçen seneki gelen polen miktarı ile aynı idi.

Fakat 17 Mayıstan sonra hızla polen miktarı azalmaya başladı.2012 sezonunda 01 Temmuz'a kadar topladığım poleni 2013 sezonunda 11 Haziranda kestim ve makinayı söktüm.Bu sezon topladığım polen miktarı 886 gram oldu.Geçen sezon 1839 gramdı.
Baharda yeni almış olduğum 2 adet kolonim Beykoz köyünde idi.Bu kolonilerinde durumu diğer kolonilerden pek farkı yoktu.Kestane ve ıhlamur zamanı nektar gelmiş.Fakat sonradan kesildiği için bazı koloniler çok zayıflaması nedeniyle söndü veya yağmalanmadan dolayı koloni  kayıpları yaşadım.Az da olsa kestane-ıhlamur karışımı bal alabildik.
Beykoz kolonileri taşıyıp sabit yere getirerek hemen beslemeye aldım.2 kez formik asit uygularak varroa mücadelesi yaptım.Önce kek verdim.
Daha sonra 2-1 şerbet vermeye başladım.Bugün de Aralık ayı çok sakin ve ılıman geçtiği için salkım halinde değillerdi.Hava şartları ılıman olur ise şerbet vermeye devam edeceğim.
Hava şartları uygun olduğunda ise oksalik asit uygulaması yapacağım.
Arıcılık uygulaması dışında yaptıklarımı kısaca yazayım.Arılıktaki otları kesmek için İngiltere'den 4 zamanlı resimdeki aleti aldım.
4 zamanlı olduğu için yağ benzin karışımı yapma derdi yok.İlave aparatlar takılarak  tek motor ile birçok işi yapabiliyorsunuz.


Bahçeden topladığım kayısılar.
Daha sonra meyve suyu yaptım.
Kışın toplamış olduğun narları derin dondurucundan çıkarıp nar ekşisi yaptım.
Şeker koymadığım için koyu olmuyor.
Arılıkta 2 arkadaş ile domates, biber ekimi yapmıştım.
Pazardan aldığım kornişon salatalıkları turşu yaptım.
Bahçede yetişen domatesler de turşu oldu.
Ekim ayında senelik iznimde Akhisar da dostum Tolga Uçar'a ziyarete gittim.Yeğenime aldığım yumurtaların veren tavuklar....
Daha sonra evcilsevgisi.net sitesinin toplantısına katıldım.
Ve yeğenime doğum gününde hediye ettiğim civcivler ilk yumurtalarını Eylül ayında verdiler.
Herkese 2014 yılının sağlık,bereketli ve neşe içinde geçmesini dilerim.İyi seneler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder