27 Nisan 2013 Cumartesi

27 Nisan 2013

Zaman çok hızlı geçiyor.En son 1,5 ay önce yayın yapmışım.Bu geçen sürede 3 kolonimden, geçen sene bal aldığım kolonin anası yavru atımında sorunlu olduğu için imha ettim. Belki bir çerçeve arı ile ayırabilirdim ama kadro epey zayıf olduğu için yapmadım. Diğer iki kolonin gelişimi bugüne kadar gayet iyi idi.

Bugün yaptığım kontroller de iki koloni ve ana arı üretmek için böldüğüm iki ruşette açlık seviyesine inmişti. Acilen şerbet verdim.Ruşetlerden birisi ana arı memesi yapmış.Çok kaliteli olmasa da döllenmeden geri dönerse kısmetse bir ana arım olacak. Mayıs ayında yine aynı usülle üretmeye çalışacağım. Koloni sayım ve vaktim az olduğu için janter set temin edip ana arı üretimine bir türlü geçemedim.

Polen toplama makinasını iki kolonime taktım.2012 senesine göre verim nasıl olacak merak ediyorum.
 Geçen hafta strafor ruşetlere böldüğüm arılardan kalanları ana memesi yapmış olan kovana silkeledim.Acillen ballı petek ve şerbet verdim.Bu sene hava önceden ısındı ama nektarda sorun var.
Nisan başında kiraz ağaçları çiçekleri harika görünüyordu.Şuan kirazlar belirdi.
 Mart sonunda bahçe de otlar yaklaşık 30-40 cm olmuştu.Tüm otları yeni aldığım misinalı ot kesme makinası ile biçtim.Şuan gene otlar çok kuvvetli olmasa da 30cm civarında.Kesim gene şart oldu.
 Kesilen otları bu sene kompost yapmaya çalışacağım.Bir varil temin ederek çevresini 10 luk matkapla bir çok delikler açtım.
 Kesilen otları doldurdum. Şuan çürüme devam ediyor.
 Yeğenimin  doğum günü hediyesi olarak civciv vermek istedim.Öncelikle kümesini yaptım.
 Çıkan civcivlerden Light Brahma
 Light Sussex
 Sarı Fizan
 Yeğenim.....
 Evde balkon da baktığım çiçeklerim....

2 yorum:

  1. Salih Bey kolay gelsin,
    arı kolonileri birinci katlarını tam doldurmadan ham petekli tam kat verilmesi gerekiyor,bala çalışması gereken kolonilerde ballık verildikten sonra aşırı gelişen koloniler sonra bölme yapılabilir,şimdiden bölünen koloniler bala çalışamazlar çünkü arı miktarları yeterli gelmeyebilir.Ülkemizde bu yıl arıcılar için iyi bir yıl olduğundan en azından bahar balı alınması gerekiyor.Güçlü kolonilerde yavru bakımıda büyük çapta olduğundan polen toplama istekleride bir o kadar çok oluyor yani güçlü koloniler çok polen getiriyor baharda.
    Yeğeninizin doğum günü kutlu olsun,Allah C.c sağlıklı uzun ömürler nasip eder inşallah,
    hediyeside çok güzel düşünülmüş hayırlı olsun.

    Selamlar saygılar.



    YanıtlaSil
  2. Açıklamalarınız için teşekkür ederim Mehmet bey.Geçen seneye göre hava şartlarıda iyi gidince arılarda iyi gelişim olunca oğul vermeyi de engellemek amacı ile birkaç çerçeve ayırdım.Mayıs ortasında yapmam daha doğru olurmuş diye düşünüyorum.Arının gelişmesine göre ana arı üretmeye çalışacağım.Doğrusu janter seti alıp üretmek.Şuan vakit sıkışıklığından dolayı zor.

    YanıtlaSil