10 Kasım 2012 Cumartesi

10 Kasım 2012

Havalar ilk defa bu hafta 15 C gördü.Geçen sene bu zamanlarda 5C olmuştu. Daha önceki kontrollerimde koloniden üst katı almamıştım.Ballı çerçeveleri ayırıp koloni kış için sıkıştırmaya başladım.Alt kattan da çerçeve alacaktım Fakat burda 2 çerçeve kapalı yavru gördüğüm için düzeni bozmadım.Kek ile besleme yaparak kontrolü tamamladım.
Kadro durumu şuan için iyi.Kışın birkaç çerçeve daha alıp sıkıştırma yapacağım.
Starfor kolonide çerçeveler bal dolu.Şerbetlik yerine diğer koloniden aldığım ballı çerçeveyi verdim.Kek ile besleme yapıldı.Bundan sonra bu koloniye besleme yapmayacağım.Stok yönünden iyi durumda.
 Son durum bu şekilde.
 Tavukçuluk maceralarım devam ediyor.Arkadaşımla ortak baktığımız 35 tavuğumuz üst solunum enfeksiyonundan dolayı kaybettik. Tekrar başlama kararı alıp light sussex yumurta temin ettik.
 21 gün sonra çıkan light sussexler.


 Kurban bayramında arkadaşım kurbanlık bakarken bu keçiyi görmüş ve satın aldı.Kendi ürünümüzü üretme yolunda bir adım daha atmış olduk.Şimdilik arkadaşım bu konuda tecrübe sahibi olacak.İleriki yıllarda kısmet olursa bende bakarım.

2 yorum:

  1. Salih bey selamlar,
    bu sene ülkemiz deki hava şartlarına baya imrendim diyebilirim,bakımlarınız bittiğine göre kayıpsız bir kış geçirmenizi dilerim.
    Yumurtadan tavuk üretimi çok ilginç ve enteresan,yeni civcivleriniz hayırlı olsun.
    Kendin üret kendin tüket düşüncesi ben ve sizler gibi bir çoğumuzda var,keçi almayı iyi düşünmüşsünüz tebrikler,hayırlı olsun.

    Selamlar Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Mehmet bey.Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
    Hava şartları geçen seneye göre oldukça yumuşak geçiyor.Yağış oldukça az.Çok şükür oksalik asit uygulaması kaldı.
    Arıcılık gibi civciv üretmeden de vazgeçemiyorum.Burda organik diye satılan yumurtaların tadı ve rengi kendi üretimimize yaklaşamıyor.
    Keçi bakımı bizim için tecrübe olacak.
    Saygılarımla,
    Salih

    YanıtlaSil