28 Mayıs 2012 Pazartesi

27 Mayıs 2012

Ana arı üretme konusu zamansızlık nedeniyle çerçeve ayırarak yapıyorum.Geçen hafta ayırdığım çerçevede memeler oluşmuş.Fakat bu yöntemden vazgeçmeyi düşünüyorum.Diğer ruşette çıkan ana arı daha yavru atımına başlamadı.Haftaya göremez isem bu yöntemden tamamen vazgeçip janter kitinden temin etmeye çalışağım.Çerçeve bölme yönteminde bakılacak yavru çok olunca yeterince ana arı memelerine arı sütü kalmıyor.Çıkan ana arılarda ufak ve gösterişsiz oluyor.Şuan diğer ruşetteki ana arı bu tarifime uyuyor.Haftaya herşey belli olacak kısmetse.

 Takviye besleme yapıldı.
 Diğer 2 kolonimde yavru atımı ve polen toplama devam ediyor.Arılarda artan zamanı meyve ağaçlarının bulunduğu bahçeye gittim.Burda da arılar karşıma çıktı. Gülden nektar veya polen almaya çalışan bir arı. Arıcılığa ilk başladığım bloğumun ana resimde görülen bahçenin yakın yerlerinde en az 10 kovan saydım.Ben bahçeye 2 kovan koyduktan 1 ay sonra şikayet edilmiştim.Seneye şansımı tekrar deneyeceğim.En azından 1 adet kovan koymayı düşünüyorum.
 Karanfil de bir arı daha.
 Bahçedeki erik ağacım.
 Kiraz ağacından bu sene kiraz yemek nasip oldu.Genelde kargalar benden önce hepsini yiyiyor.
Arkadaşım Sıddık beyle ortak baktığımız hayvanlarımız.Bir kısmını meyve ağaçlarının bulunduğu bahçeye götürüceğim.Kümes için malzeme alımı yaptık.Temmuz sonu gibi nakil olur diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder