25 Mart 2012 Pazar

25 Mart 2012

Hava tüm hafta boyunca güneşli ve ılık geçti.Hafta sonu kontrolümde yavru atımı fazlalaşmış olduğunu gördüm.Vermiş olduğum şerbete bir koloni tamamen bitirirken diğeri yarısına kadar tüketebilmişti.Tekrar şerbet tazelenip verildi.
Yalancı ana yapan koloninin durum aynı.Acele ile verdiğim ana arıyı kesmiş.Kadro şuan için epey kalabalık. Gelecek hafta ana arı veya günlük yumurtalı çerçeve bulabilirsem kurtarmaya çalışacağım.En kötüsü arıları silkeler kovanlara dağılmasını beklerim.Bugün yapamadım.Arılık etrafında insanlar olunca riske girmek istemedim.



Kuluçka makinamızda boş durmuyor.Yeni çıkan köy tavukları.
Show kalite sürü elde etmek için arkadaşım Sıddık beyle yapmış olduğumuz çalışma için ürettiğimiz Light Sussex ve Brahma civcivlerini 1. ayını doldurunca kümese naklettim.

2 yorum:

  1. Salih bey Selamlar,
    Yalancı anaya kaçan kolonileri bizler 20 ile 30 metre uzaklıkta bir yere silkeliyoruz,koloniyi kurtarma işlemleri genelde verdiğiniz ana arıyı kesmeleri ile sonuçlanıyor gerek yok bence riske girmeye.Oğul zamanında gelişen kolonilerden bölerek ayrı bir koloni başlatılması bence daha iyi olur.
    Şerbet teşviği verirken çok dikkat ediniz,doğada nektar akımı olmadığından yağmalanma riski şu an için çok büyüktür,girşlerin dar tutulması gerekir.Anasız kovanlar veya düzen tutmamış kovanlar risk taşırlar ve onlar en başta yağmalanırlar.
    Civcivler ise her zamanki gibi çok güzel görünüyorlar,çalışmalarınızda başarılar dilerim,hayırlı sezonlar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Mehmet bey.
    Kadro olarak oldukça kuvvetli görünüyordu.Analı bir koloni ile uygun şartlarda birleştirmeyi düşünüyordum.Hafta sonu dediğiniz gibi yaparım.

    Civciv çalışmam devam ediyor.Show kalite Brahma ve Light Sussex sürüsü elde etmek için çalışıyorum.

    Size de hayırlı sezonlar.

    YanıtlaSil