19 Mart 2012 Pazartesi

17 Mart 2011

Hafta sonu hava sıcaklığı yükselince kolonileri kontrol etme fırsatım oldu.4 koloniden birisi yine yalancı ana arı yapmış.2 koloni sezonun ilk yavrularını az miktarda olsa atmış.Diğer koloni de ana arı vardı fakat güç bakımından oldukça az bir kadrosu var. Kolonileri hafta içi kontrol etme fırsatım olmadığı için yalancı ana yapan kolonide farklı gördüğüm arıyı öldürdüm ( erkek arı olabilir de ). Diğer zayıf ana arılı çerçeveleri ile balı petekleri takviye verdim.Artık ana arıyı keserlerse yapabilecek birşeyim yok. Haftaya göreceğim.
Bu kolonide ana arı yavru atmış.Tüm kolonilere 2-1 şerbet verdim.Ayrıca 1. çerçeve de balı bitmiş petekleri çıkarıp elimdeki ballı çerçeveleri koydum.
Straforda kışlattığım koloni kadro olarak en fazla olanı. 5 çerçeve olarak ballı giren bu koloni rahat kışı çıkarırken diğer koloniler 6 ile 8 çerçeve ballı çerçeve ile girip kışı çıkarmakta zorlandı hatta ana arı kayıpları yüzünden çıkaramadı.Çerçeve sayısı çok olması nedeniyle sıkıştırmanın yeterli olmadığı ve arıların ısınmada sorunlar yaşadığını düşünüyorum.
Bahçede bulunan tüm ağaçları ve fidanları Nano Bakır ile ilaçladım.Yeni bir ilaç.Faydalı olup olmadığını bu yaz göreceğim.2 uygulama daha yapmam gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder