18 Aralık 2011 Pazar

18 Aralık 2011

Bu haftasonu uzun zamandır elimde olan, maksimum 15V verebilen güneş panelinin montajını bitirdim.Bu panel sayesinde polen toplama makinası ile 2012 de yapacağım diğer projeminin elektriğini verecek olan akünün şarjını yapacak. Akü şarjlı durumlarda ise direkt sisteme enerji vererek güneş ışığından istifade edeceğim.
Panel açısı mevsimlere göre değişeceği için ayarlamam gerekecek. İstanbul'a göre ilkbahar da 33 - yazın 22 derece şeklinde ayarlayacağım.Panel tutucusu olarak arabalar için üretilmiş ipad tutucu tercih ettim.Panel açısını ayarlamam da çok kolay olacak.
Evde 11 watt ışık altında panel yaklaşık 10,5 V değerini yakalıyor.
Cumartesi Avrasya Tarım 2011 Fuarına gittim.Tarım ve hayvancılık sektöründeki yeni gelişmeleri yakından görme fırsatı buldum.

4 yorum:

  1. Merhaba Salih Bey,

    Polen toplama makinesinin ilk görüntülerinden beri sizi takip etmekteyim ve son durumunu merak ediyorum. Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Balım nasıldı, beğendiniz mi?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba İlyas bey.
    Balınızı çok beğendim.Tadı çok değişik.Teşekkür ederim.Polen toplama makinası bitti çok şükür.demo uygulamada sorun çıkmadan çalıştı.İnşallah 2012 sezonunda kullanmaya başlayacağım.
    Görüşmek üzere.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Salih bey Selamlar,
    çalışmalarınızı beğenerek izliyorum,gelecek sezonu merak ederek ve ilgiyle bekliyorum,size başarılar diler tebrik ederim,paylaşımlarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Mehmet bey.
    İlginize çok teşekkür ederim.Bu çalışmalarımda sizinde katkınız var.Zira yapmış olduğunuz çalışmalar(petek makinası gibi)bana örnek oldu.Umarım 2012 de hepimiz için bereketli olur.
    Saygılarımla,

    YanıtlaSil