6 Haziran 2010 Pazar

05 Haziran 2010

Haziran ayının girmemiz ile bu bölgede bal sezonun başlamasına yaklaşık 1,5 ay bir zaman kaldı.Geçen sene yaptığım hataları bu sene tekrarlamadan kolonileri kontrol etmeye devam ediyorum.Özellikle geçen sene fazla bal almak için petek sıralarını değiştirmiş ve arıların geri kalmasına yol açmıştım. Kat attığım kovanlardan yeni aldığım koloni üst kattın tümünü işgal etmiş ve çıtaları kabartmakla meşguldüler.Diğer kat attığım koloni alt katı düzene sokmuş fakat üst kata çıkmadığını gördüm.Alt kattan 2 yavrulu çerçeveyi üst katta verdim.Bundan sonra başka bir işlem yapmayacam bu kovana.
Oğul veren kolonide bu hafta anayı buldum. Anasını yetiştirene kadar geçen zaman içinde oldukça geri kaldı bu kovan.Elimde hazır ana olmadığı için mecburen bekledim.
Ana arı daha yeni yumurtlamış.
Karşınızda yeni ana arı ! Kendim yaptığım ana arı işaretleme tüpünü kullanarak ana arıyı işaretledim.

Artık bulması benim gibi amatörler için oldukça kolay.Petek üzerinde hemen dikkat çekiyor !!!
Yukarıda bahsettiğim gibi alt kattan üst katta yavrulu çerçeve aktarımı yapıyorum.Umarım diğer koloni gibi bu katı işgal ederler.Geçen sene çıtaları üst katın soluna yerleştirmiştim.Bu sene ortaya koyuyorum.
Oğul kovanım.Bütün petek yavru dolu.Boş kalmamaları için temel petekler hazır.Belki biraz bal alırım bu sene.Sonbahar da ana arıyı değiştirip kışa girmeye karar verdim.
Ana arı kovanında 3 adet ana arı yumurtlamaya devam etmiş.Kekle besledim.Fakat bir gözün ana arısı geri dönmemiş.Bende bu gözdeki arıları yeni ana arı yapan koloninin içine katıp ana arının bu çerçevelere yumurta atmasını sonrada yeni ana arı üretmeyi deneyeceğim.
Boşalttığım göz.
Kirazların hasat zamanı geliyor.
Haftaya kara dutlar olgunlaşmış olur.
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder