30 Mayıs 2010 Pazar

30 Mayıs 2010

Geçen hafta çıkan ana arılardan 2 tanesi yumurtlamaya başlamış.Bir ana kayıp,diğeri daha yumurta atmaya başlamadığını tespit ettim. Hafta içinde aldığım ana arı işaretleme kalemini ilk defa kullandım.İlk anayı resimde görüldüğü gibi işaretlemeye çalıştım.Diğer iki anayı daha önce yaptığım işaretleme kutusuna koyarak işaretledim. Oğul veren kolonin anasını göremedim,yavru atımı,ana arı memesi yoktu. Kesin sonucu haftaya göreceğim. Eğer bir sorun var ise yeni analardan birini kovana vereceğim. Sonuç olarak bir haftalık periyodta arılar mum kabartma işlerine azda olsa devam etmişler. Yavru atımı oldukça az. Varroa yok denecek kadar az. Önümdeki aylarda tabii olarak çoğalma olacaktır. Arıların ihtayaçlarını karşılayacak kadar bal gelmiş. Şuan için havalar bozsa bile aç kalmayacaklarını düşünüyorum.

Oğul olarak çıkan bu kolonide ana arıyı işaretledim.İlave olarak 3 adet temel petek verdim.Mum kabartma ve yavru atımı şimdilik az. Bal sezonundan sonra bu kolonin akıbeti belli olacak.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder