23 Nisan 2010 Cuma

23 Nisan 2010

Geleceğimiz olan çocukların , 23 Nisan Ulasal Egemenlik ve Çocuk Bayramını en içten dileklerimle kutlarım.

Bugünün tatil olmasını fırsat bilerek bende arılarımın durumunu kontrol etmeye gittim. Bu sene ana arı üretimi için aldığım kovanın içinden çıkan çıtaların temel petek koydum.Aşağıda resimlediğim şekilde temel petek takmam yaklaşık 10 dk zamanımı aldı.15 Mayıs'a kadar kovan düzenini bozmadan kabartabilir ve yavru attırabilirsem 2 parti ana arı üretimi yapabilirim diye planladım.Kısmet artık.

Tüm kovanlarda yavru atımı hızlanmış.Kek ve 1-1 şerbet koydum.Kovan giriş ağızları büyütüldü,varroa kontrolü yapıldı,karıncalar için tuz uygulaması yapıldı.Geçen haftaya göre oldukça iyi sonuç vermiş.Karıncalar epey azalmıştı.




İlerde hangi kovanın anasından ana arı üretildiğini unutmamak için çıtaları etiketledim.


Yeni aldığım kovandan görüntü.....


Bu hafta en sonunda ağaçlardaki çiçekler açtı.Mayıs ayının 2. haftasından itibaren polen toplamayı hedefliyorum. Geçen sene polen toplamada yaşadığım sorunlar yüzünden aklıma gelen bir fikri gerçekleştirmek üzereyim.Bu kovanlarda gece polen tuzağı çıkarılmadığı zaman, erkek arılar gündüz çıktığı delikten (resimde gözüken 1,5cm çapındaki delik) tekrar geri giremedikleri için kovan önünde yığılmalar oluyor.Bu sorun nedeniyle de hafta içinde kovanın yanında olamadığım için polen toplayamamaktaydım.Bu proje sayesinde hafta içinde polen toplayabileceğim.
Mekanizmadan kısaca bahsedeyim.Polen tuzağı menteşeli olarak bir motor tarafından açılıp kapatılacak.Motoru PIC devresi kumanda ediyor.Açılma ve kapanma zamanını timerla yapacağım.Enerji ufak bir kuru pilden alacak.Pilin zaman içinde bitmesini engellemek içinde güneş enerjisi ile şarj edeceğim.Şuan proje zaman saati kısmında.15 Mayıs'a kadar diğer 2 polenliği ve diğer detayları bitmek için çalışıyorum.Ne kadar başarılı olacağımı bitince göreceğiz.





























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder