17 Nisan 2010 Cumartesi

17 Nisan 2010

Bu hafta, hava kapalı geçmesi nedeniyle kek beslemesi yanında 1-1 şerbet verdim.Nüfus artışı başladığını bu hafta daha net görebildim. Havalar biraz ısınması ve çiçeklerin tam açması ile kısmetse daha da kalabalık hale gelecekler.

Geçen hafta satın aldığım koloniye bu hafta Apimaye'den termo kovan alarak nakil ettim.Böylelikle koloni sayısı 3'e çıkarmış ve kovan standartını korumuş oldum. Kovanda herkesin bir düşüncesi var.Ben de bu firmanın üretmiş olduğu kovanla çalışmayı rahat buluyorum. Ayrıca ana üretimini bu sene denemek istediğim için 1 adet ana arı üretme kovanı ile 3 adet polenlik aldım.Koloniler biraz daha güçlendikten sonra yavru ve genç arı aktarımı yaparak ana arı üretme denemelerine başlayacağım kısmetse.Ahşap kovanı da ilerde ana arı üretimine destek olması için kullanacağım.

2 haftadır sağ baştaki kovana karıncalar musallat oldu.Üst kapak içinde yuva yapmışlar ve epey bir miktarda taş parçacıkları taşımışlardı.Bu hafta karıncayı uzaklaştırmada etkili bir yöntem olan tuz serpe uygulamasını yaptım.Yuva ağızına,kovan iç kapak kısmına,kovan ayaklarının dibine uyguladım.Arılıktan ayrılmadan kontrol ettiğimde karınca sırası kalmadığı gibi tek tük karınca gezinirken gördüm. Haftaya tekrar uygulayacağım.Zehir,mazot,motor yağı yerine tabii bir madde ile karıncaları şimdilik uzaklaştırmış oldum.Öldürmektense uzaklaştırmak daha iyidir.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder