8 Eylül 2014 Pazartesi

07 Eylül 2014

Mayıs ayında yapmış olduğun yayının üzerinden 3 ay geçmiş.Bu süreç içerisinde neler yaptığımı kısaca özetlemek istiyorum.
Elimdeki 2 koloni ile polen toplamaya 5 Temmuz gününe kadar devam ettim.Nisan başından Temmuz başına kadar 3 ay boyunca 31 kez polen hasadı yapmışım.
Geçen sene kolonilerin bulunduğu bölgede bal alamadığım için kolonileri 9 Temmuz günü ayçiçeğine götürdüm.
Ana arı üretiminde silkeleme usulü ile ana arı üretiminde başarılı olamadım.Verdiğim tüm lavraları arılar temizledi.Bu sene koloni sayısını arttırmak istediğim için mecburen yeni bir koloni satın aldım.Resimdeki mavi ahşap kovan satın aldığım koloni.İlk uygulamadaki başarısızlık ve yeni koloni alana kadar mevsimin geçmesi yeterince ana arı üretimi yapmamı engelledi.
Ağustos ayının 2. haftası bal hasatını yaptım.
O kadar uğraşıdan sonra balın süzülüşünü görmek çok zevkli.
Bal hasatından sonra eksilen stokların yerine gelmesi için 1-1 şerbet ile beslemeye devam ettim.Hava aşırı sıcak olmasından dolayı varroa mücadelesi yapmadım.Eylül başında havaların hafif serinlemesi ile thymovar ile varroa mücadelesine başladım.
Bu ilaçtan sonra formik asit uygulaması yapacağım.
Satın aldığım koloniden 5 adet ana arı üretebildim.Boş geçmekten iyidir.
Thymovar verdikten sonra tüm kolonilerde dışarıda hafif birikimler oldu.Sonucu haftaya göreceğim.
Koloni dışında bu sene bahçe ile uğraştım.Hava şartlarından dolayı bazı mevye türlerinde düşüşler vardı. Erik, kiraz,incir geçen seneye göre oldukça düşük kaldı.
Vişne ise bu sene rekor kırdı diye bilirim. Her zamanki gibi bir kısmını deep freeze, bir kısmını da tükettik.

İncir hasatından sonra eve nakil için yaptığım paketleme
Bahçenin kayısıları.
Bu sene arılık bahçesinde domates,biber,patlıcan fidesi ekmiştik.Temmuz ortasına kadar sonuç gayet iyi idi.Yazın aşırı kurak geçmesi ve kuyunun kuruması ile fidelerin birçoğu sussuzluktan kurudu.Gelecek sene su sorununun çözersek fide ekimine devam edeceğim.
Ayçiçek için gittiğim bahçe de merakla beni izleyen bir arkadaş :)
Herkese şimdiden kayıpsız bir kış sezonu dilerim.

2 yorum:

  1. Sayın Salih Bey
    Selamün aleyküm
    Balı şifa niyetine afiyetle tüketiniz.
    Lütfen yayınlarınıza bu kadar ara vermeyiniz.
    Her şeyin gönlünüzce olması dileklerimle...
    Selam, saygı ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Minik Arıcı.Her sene yapılan işler hemen hemen aynı olduğu için farklılık gösteren işleri yayınlamaya çalışıyorum.Bu yüzden yayınlarımın arası açıldı.Gene de elimden geldiğince yayınlarımı sıklaştıracağım.

      Sil