28 Ocak 2014 Salı

25 Ocak 2014

Havaların mevsim normallerinin üzerinde sıcak geçmesi arıların sürekli uçuş modunda olmasına sebep oldu.Her hafta 2-1 şerbet vererek stoklarını takviye etmeye çalıştım.Bu hafta sonu hava sıcaklığının düşmesi ile oksalik asit uygulamasını yapabildim.
Her çerçeve arasına 5 ml damlatarak uygulamayı yaptım.
Önümüzdeki haftalar da sonuçlarını göreceğim.Ayrıca stok durumları da benim için önemli.Sürekli kontrol altında tutmam gerekiyor.
2012 ve 2013 senelerine ait petekleri biriktirip geçmiş senelerdeki gibi değerlendirmek istedim.
Öncelikle belirtmek isterim ev ortamında oldukça dikkatli hareket etmek gerekiyor.Temizlik sorun olabilir.
Petekleri yavaş yavaş eritiyorum.İyice erittikten sonra,
Tel süzgeçte posanın içindeki balmumlu suyu alttaki kaba akıtıyorum.Bu posanın üzerine tekrar bir miktar sıcak su dökerek yine ezerek içindeki balmumlu suyu akıtarak işleme devam ediyorum.Su ısıtıcı kullanmak işi hızlandırıyor.
2 çöp torbası petekten çıkardığım balmumu donmaya başlamış.Tabii kabın tamamı balmumu değil.Alt kısımlar cüruflu su.
2 gün sonucunda elde ettiğim balmumları.Şimdi bunları değerlendirmeye sıra geldi.İlerki zaman da paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder