23 Nisan 2012 Pazartesi

21 Nisan 2012

Nisan yağmurlarının kesintisiz devam etmesi kolonilerin gelişimini yavaşlattı.Bir kolonim geçen hafta yapmış olduğum kontrolden çok farklı değildi.Diğer kolonim yavaş yavaş hızlanma durumu var.Kapalı yavru sayısında artış var.Resimdeki kapalı gözlerden arıların çıkması Mayıs 2. haftasını bulur.Akşam üstü dönen arı sayısını gözledim.Tarlaya çıkan arı sayısı oldukça az şuanda.Polen toplamaya en geç Mayıs'ın 2. haftası gibi başlamayı planlıyorum.
Geçen hafta ana arı üretme çerçevesinin yarı gözü boş olarak vermiştim.1 hafta da bu kadar kabartabilmişler.

Diğer bir çerçeve.
Beslemeye devam ediyorum.İlk defa Apimaye firmasının getirmiş olduğu Feed Bee ürününü kullandım.Toz şeklinde olan bu ürünü su ve şeker katarak hamur şekline getirip arılara veriyoruz.Ben ilk kullandığımdan suyu biraz fazla tutmuşum.
Sulu olduğundan şerbetlik kısmına döktüm.
Yeni ürüne rağmet olacakmı diye bir kaç damla çerçeve üzerine damlattım.Hemen emmeye başladılar.
İşaretlediğim ana arı çerçevede dolanırken....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder