13 Mart 2011 Pazar

13 Mart 2011

Uzun zaman sonra arıları kontrol etmeye gittim.Daha önce iki koloniyi kaybetmiştim.Geriye 2 koloni ve ana arı üretme kovanındaki 2 çıtalık kolonin kalmıştı. Bugün ana arı kolonisinin de kaybettiğimi gördüm.Kayıp sebebi besin bitmesi ve aç kalması. 2 hafta önce kek verseydim belki koloni kurtulabilirdi.

Yanımda getirdiğim kekleri hemen 2 koloniye paylaştırdım.Besin durumları azalmıştı.Nüfus olarakta fena durumda değillerdi.

Geçen sene baharda aldığım bu koloni sayesinde 16 kg yakın bal almıştım.Bu koloniden kısmetse ana arı üretmek istiyorum.

Arıcılık tecrübem zaman geçtikçe ilerliyor.Koloni kayıplarım var. Bir önceki sene sonbahar da aldığım kolonileri kıştan bahara çıkarmıştım,bu sene ilk defa balını aldığım koloni ile oğulla çıkmış koloniyi kıştan bahara çıkarabildim. Koloni kaybı en büyük sorunum.Umarım bu son kayıplardır.
Bu arada civcivler için kümes yapımını tamamladık. Kümes projesini yurt dışındaki yapılmış kümeslerden esinlenerek oluştu.
Kümesin iç yapısı ve civcivlerimin son durum.

Benim civcivlerim makinadan çıktıktan sonra Yalçın Sezer için 34 adet yumurtakoydum. 21 gün sonra 26 adet çıkım oldu.

27. çıkım bana kaldı.Zira arkadaşları Yalçın beye teslim edildikten sonra çıktı. Adını sona kalan anlamında SONKA koydum. Yalnız olması epey sorun oldu. 2 hafta sonra kümese nakil yaparım kısmetse.
Kuluçka.net sitesinde Resul Yaman beyin yumurtalarını makinaya koydum.Kısmetse bu çıkımdan sonra kendi yumurtalarımı koymaya başlayacağım.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder