9 Aralık 2010 Perşembe

09 Aralık 2010

Geçen hafta sonu hava sıcaklığı 8 C civarında iken arılar salkım oluşturmuş olduklarını,1gün sonra hava sıcaklığı yükselince polen getirdiklerini gözlemledim.Arılarıma oksalik asit uygulaması dışında bahara kadar yapacak iş kalmadı. Bu boşluktan istifade edip Eylül ayında hasat sonu sakladığım petekleri eritip mum yapmaya karar verdim.Geçen sene denemiş fakat başaramamıştım.


Büzgülü çöp torbasında sakladığım için evde koku sorunu olmadı.


Öncelikle ufak bir kova temin ettim.İşlemin hızlı olması için kettel da ısıtığım suyu kovanın içine döktüm.Sonra da kovanın altından ocağı yaktım.Su kaynar vaziyette olduğundan petekleri eritmeye başladım.
Suyun üstünde cüruf birikmesi oluyor.Yaklaşık 5-6 adet resimdeki petek eritebildim.
Daha sonra bu cüruf ve balmumu karışımını tel süzgeç vasıtası ile yoğurt kutularına döküp soğumaya bıraktım.
İyice soğuduktan sonra donmuş balmumlarını suyun içinden çıkardım.Bir torba petekten çıkan balmumuna bakınca bana az gibi geldi.Seyretmiş olduğum video da cüruflar pres ile sıkılıyordu. Evde yaptığım için bu uygulamayı yapmak imkansız.
Et kalınlığı 1cm civarında.
Mum kalıbı olarak plastik su bardaklarını kullandım.Fitili Eminönü'nden aldım.Fitilin dik durması için telefon telinden istifade ettim.
Çabuk erime olması için bakır cezve kullandım.
Eriyen balmumunu bardağa döküp soğumaya bıraktım.
4 adet mum yapabildim.
Ve sonuç....


Her hafta arılara gidiyorum,bahçesinde arılarımı koymak için bana yer veren dostum Levent Yılmaz ile birlikte tavuk beslemeye karar verdik.Öncelikle civciv için makina lazımdı.Halil beyin bahsetmiş olduğu (kulucka.net) siteyi gezip görünce,orda bahsi geçen kuluçka makinasını aldım.Tabii bu makinaya yumurta koymadan kristalleşmeye başlamış olan balımı koydum.Makina tavuk çıkımı için 37.7 C ayarlı olduğundan balımın erimesi için ideal sıcaklıktaydı.2 saat sonra balda kristalleşme kalmamıştı.Böylelikle tavuk işine arıcılığıda katmış oldum.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder