31 Ekim 2010 Pazar

31 Ekim 2010

Kışa yaklaştıkça hava sıcaklıkları düşüyor.Formik asit uygulamasında geç kaldığımı düşünüyorum.Zira 2 haftadır hava sıcaklıkları oldukça düşüktü.Asitin buharlaşması tam olmadı.Gene de bazı kovanlarımda asitin bir parça etkisini görebildim. Geçen sene bu dönem de hava sıcaklıkları yüksek olunca daha iyi sonuç almıştım. Eylül ayı içinde mutlaka ilk uygulamayı yapmak sonuç almak için en iyi zaman olarak düşünüyorum.Hava sıcaklıkları aşırı düşme durumunda sonuç ortada.

İlaçlama sonucu ölmüş varroalar.


Bal stokları fena sayılmaz.

Oğul veren koloni.Mevcut oldukça az.Kışı çıkarırmı bilemiyorum. Anayı öldürüp diğer koloniye katmayı düşündüm ama şansımı deneyim dedim.
Geçen hafta verdiğim şurubu bazı koloniler bitirmiş bazıları bırakmıştı.Bu hafta son kez 2-1 şerbet verdim.Haftaya kek vereceğim.
Ana arı üretme kovanında bu hafta süprizle karşılaştım.Verdiğim şerbet bitmemişti.Arılar şerbet için de boğulmuş ve karıncalar istila etmişti. Normal de kovanın kek - şerbet için ayrı ayrı konumu var.Ben daha önceki uygulamalar da sorun olmadığı için kek bölümünü açık tutmuştum.Ama bu sefer sorun olunca tüm şerbete arılar kolaylıkla ulaşabilmesi için yapraklar koydum. Karıncalar için şerbet kapağının kenarına tuz döktüm.

Oğul kolonisi oldukça iyi durumda.Şerbet vererek üstlerini kapattım.



























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder