7 Ekim 2010 Perşembe

07 Ekim 2010

Bugün izinli olduğum için ilk işim arılara gitmek oldu.Hafta sonu verdiğim kekleri 4 günde bitirmişler.Sadece biraz şeker kısmı kalmış. Varroa'yı yok etmek için ana arı üretim kolonisinde 10 ml, diğerlerinde 30 ml formik asit uygulaması yaptım. Bu miktar yeterli geliyor.Daha fazlası varroa'yı yok ederken arı ölümlerine yol açıyor.Geçen sene 40 ml koyduğum kovandan bir avuç arı ölüsü atmıştım.Asitin etkisini hafta sonu kısmetse göreceğim. Alt çekmeceye dökülmüş olan şekerleri şerbetliğe aktardım.

Formik asit uygulamasını asitler için özel üretilmiş plastik şişe ile yapıyorum. Geçen seneki gibi asitin buharlaşması için el temizleme mendillerinden kullandım.


Ana arı üretme kovanı güçlenmeye devam ediyor. Aralık ayına kadar beslemeye devam edeceğim.

Tek ahşap kovanım.Şimdilik böyle idare edeceğim.İleride plastik kovana geçerim kısmetse.

Katlar alındı.Genel görünüm.


































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder