19 Eylül 2010 Pazar

19 Eylül 2010

Hasat sonrası arılarıma şerbet vererek beslemekteydim. Bu hafta kek ile beslemeye geçtim. Geçen yıl fondan şekeri veriyordum. Bu sefer keki evde ben yaptım. Nasıl bir sonuç elde edeceğimi bilmediğim için fazla yapmadım.

1kg toz şekeri 3de 1 oranında (300 - 350 gr gibi ) bal ile karıştırdım. İlk önce toz şekeri mutfak robotunun parçalayıcı bıçağında çekerek iyice toz haline getirdim. Toz şeker pudra şekeri gibi tam olmasada epey inceldi.Sonra balı ilave ederek iyice parçalayıcı bıçakla ( diğer aparatlar işe yaramıyor ) karıştırdım. Karışım epey yoğun olduğundan robotun motoru zorlanabilir.Parça parça yapılmasını tavsiye ederim.

Arılıkta ilk olarak ana arı üretme kovanına baktım.Keki hemen içeri verdim ve bütün arılar keke saldırdı.Sonuç olarak kek yapımında başarı elde ettim. Maliyet olarak şeker + piyasadan en ucuz balı kullandım.Kendi balımı bu iş için kıyamam :)

Geçen seneki kolonimde durumlar fena değil.Bu koloniye de kek uyguladım.Diğer çevredeki arılar kek içindeki kokuyu aldığı için gelmeye başladı.Hemen koloniyi kapattım.Kovan giriş deliğini önceden daraltmıştım.Sanırım sorun olmaz.


Keki kovan içine uyguluyorum.Arıların üst kapak içinde bulması zor oluyor ve kapak menfezleri gayet iyi çalıştığı için bal kokusu çok rahat yayılıyor.
Koku nedeniyle üst kapak menfezlerinde arılar içeri girmeye çalışıyor.
Bu kontrolleri yaparken başıma bir olay geldi.Epeydir beni arı sokmamıştı. Üstümde koruyucu elbise olduğu halde sağ kolumun dirseğinden arı soktu.Sokan arı bu sene en çok balı veren koloniden sanırım. 20 dk sonra göz çevrelerim şişmeye başladı. Önlem için hastaneye gittim. Doktor arı alerjisinin belirtileri olduğunu söyledi.Sonuç olarak alerji iğnesi oldum. (bu yazıyı yazarken göz etrafımdaki şişler epey azaldı ) Geçen sene beni defalarca arı soktuğu söyledim ve neden bu sefer böyle bir olay yaşadığımı sorduğumda doktor bana farklı bir zehirden dolayı vücudumun tepki verdiğini belirtti.Bu koloni beni hiç sokmamıştı.Sanırım sebep bu olabilir.Ayrıca arı sokmalarına karşı alerji hapı yazdı ve yanımda bulundurur isem herhangi bir sokulma anında alabilirsin dedi. Bilginize dostlar !!!!
NOT: Hap için doktora danışmadan eczaneden alınmamasını rica ederim.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder