8 Mayıs 2010 Cumartesi

Ana arı üretmek için vermiş olduğum çerçevelerin kabartılmış ve yumurta atılmış olduğunu gördüm.Bu çerçeveleri ana üretim kovanına aktardım.Yeni koloniden ve orta koloniden 1er çerçeve arıyı aktarma anında silkeledim.Bu 2 koloni farklı ırktan olduğu için minimum karışma olmasına sağlamaya çalıştım.
Ana üretme çerçevelerinin yerine yeni temel petek çerçeveler verdim.Haftaya boş olan gözleri tamamlamayı düşünüyorum.
Yeni aldığım koloni.Oldukça kuvvetli.Yersizlikten dalak yapmıştı.Aktarma ile 2 çerçeve arı üretim kovanına nakledilmiş oldu.Haftaya mutlaka boş gözlere temel petek vermem gerek yoksa oğula gitmeyi tetiklemiş olurum.
Ana arı üretim kovanı.Arılara aktarılmış durum da.
Her göze kek verdim.Fırsat bulursam hafta içinde kontrol etmeyi düşünüyorum.
Mini arılığım görüntüsü................
Sol baştaki kovan ana arı üretim kovanı.......







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder