19 Eylül 2009 Cumartesi

19 Eylül 2009

Herkesin Ramazan Bayramını en içten dileklerimle kutlarım.

Bu hafta arılıkta yaptığım kontrollerde Maye kovanında bulunan arıların mevcudu 3 peteğe düştüğünü gördüm.Ayrıca kovan içinde epey miktarda sarıca arı vardı.Bu arıların hepsi verdiğim keke saldırmış idi.Hemen kovan girişinde bulunan 6 deliğin 5'i kapatıldı.Ayrıca yeni kek ve formik asit uygulaması yaptım.Çekmece kontrolünde geçen hafta yaptığım formik asit uygulamasının sonucunda varroa miktarı azalmış olduğunu gördüm. Tabii bu azalmada arı mevcudunun azalması da etken olabilir.

Yağmalanan ve sönen kovanıma yeni arı kolonisi aldım.Bu kovana da kek ve formik asit uyguladım.Kovan girişini daralttım.Koloni kuvvetli olduğu için sarıca arılar girememiş.


Sarıcı arıların ne kadar çok olduğunu görebilirsiniz.Çevrede en az 100 kovan var.Ama hepsi kekin peşinde ayrıca kolonide zayıf olunca savunmakta zor oluyor.Haftaya kovanın daraltılmasını yapacağım.Daraltmanın neden önemli olduğunu şimdi daha iyi anlamış oldum.
Solda giriş deliği 3 adet iken bu resmi çektim.Fakat sarıca arılar çok rahat girip çıkıyordu.Bende tek deliğe düşürdüm.Sağ taraf komple kapalı.
Yeni aldığım koloni...

Cevizler olmuş....
Tek delik açık şekilde bırakıldı...
Arılara kek verirken malanın ucunda kalanı sıyırmıştım.Sarıca arıların nasıl saldırdığının kanıtıdır...



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder